Metoda pedagogiczna

Metoda Freda Warnkego

Metoda  przeznaczona jest do pracy z dziećmi i osobami dorosłymi, u których występują trudności w zakresie prawidłowego czytania, pisania i mówienia. Z metody tej korzystają również osoby z zaburzeniami koncentracji uwagi, pamięci, koordynacji wzrokowo – ruchowej. 

Z pomocą specjalnie opracowanych urządzeń oraz prób klinicznych w metodzie Warnkego bada się deficyty w zakresie automatyzacji „centralnego przetwarzania” informacji słuchowych, wzrokowych i motorycznych. Dane uzyskane w toku procesu diagnostycznego porównywane są do norm w formie rang procentowych pozwalających wyznaczyć stopień nieprawidłowości na tle grupy rówieśniczej oraz stanowią podstawę do wyznaczenia celów treningowych.

Kolejnym etapem jest trening funkcji podstawowych. Ten etap terapii odbywa się dwutorowo – praca z terapeutą w gabinecie oraz indywidualne treningi w domu. Przebieg treningu jest rejestrowany, terapeuta może w każdej chwili pokazać pacjentowi (oraz jego rodzicom), jakie osiągnął rezultaty. Świadomość postępów niezwykle motywuje do dalszej pracy! Regularny trening wpływa pozytywnie na poziom koncentracji uwagi oraz szereg czynności złożonych, takich jak rozumienie mowy, wymowa, tempo czytania, czytanie ze zrozumieniem, pisownia i wiele innych.

 

Kolejnym etapem terapii jest utrwalenie oraz usprawnienie komunikacji międzypółkulowej poprzez trening lateralny. Ten etap terapii przebiega wyłącznie na spotkaniach z terapeutą.

  

Metodyka terapii jest bardzo atrakcyjna. Zwłaszcza młodzi pacjenci świetnie odnajdują się w świecie efektów wizualnych, dźwiękowych, w których mogą sprawdzić swoje umiejętności. Taką formę ćwiczeń uznają za zdecydowanie bardziej interesującą niż inne, proponowane dotychczas.

 

 

Wypracowane automatyzacje stanowią dobrą bazę do opanowania podstawowych umiejętności szkolnych i osiągania dalszych sukcesów edukacyjnych.

Strona używa ciasteczek. Zostając na stronie zgadzasz się na ich użycie. Polityka Prywatności
Zgadzam się